Pages

Thursday 10 December 2015

Q & A ALOE VERA FOREVER LIVING PRODUCTS



Ramai yang dah tahu khasiat aloe vera kan. tapi bila nak minum mesti datang pelbagai persoalan. Jadi kami menjawap sebahagian persolan yang biasa yang ditujukan

Q: Bolehkah aloe vera membantu saya menguruskan badan?
A: Aloe Vera yang diambil sebagai minuman akan membuang toksik di dalam badan dan membersihkan saluran penghadaman dari masa ke semasa. Ia juga mengandungi sejumlah besar vitamin dan mineral yang membantu membawa badan kembali kepada keseimbangan semula jadi. Oleh itu, ia juga membantu menurunkan berat badan secara tidak langsung apabila sistem penghadaman menjadi lebih sihat.

Q: Bolehkah aloe vera merawat masalah kulit?
A: Aloe vera telah lama digunakan oleh Negara Negara yang beriklim panas sebagai pelembap dari sinaran matahari. Aloe vera mampu mencantikkan dan menyihatkan kulit serta merawat masalah seperti jerawat, luka kecil, psoria sis, gigitan serangga, melecur dan memudarkan parut .

Q: Bolehkah aloe vera ditanam sendiri?
A: Dalam banyak negara-negara Eropah ia adalah perkara biasa bagi menanam pokok aloe vera di setiap rumah. Daunnya diputuskan dan gel diperah keluar untuk merawat luka, terbakar dan grazes. Namun, aloe vera yang terbaik adalah di Amerika, Afrika ,Arizona dan Australia disebabkan iklimnya. Gel aloe vera adalah yang terbaik apabila tumbuhan mencapai kematangan (selepas 5 tahun).

Q: Adakah aloe vera boleh dimakan dengan ubat-ubat lain?
A: Boleh,tiada masalah. Ini kerana aloe vera adalah ubat semulajadi dan makanan tambahan .Malah aloe vera belum ada isu dengan pengamal perubatan. Sekiranya masih ragu-ragu diharuskan berjumpa dengan doctor terlebih dahulu.

Q: Bagaimana saya boleh tahu sama ada minuman Aloe Vera saya adalah berkualiti atau tidak?
A: Ujian yang paling mudah adalah melalui visual. Aloe vera yang baik akan kelihatan kurang jernih dengan bit terapung di dalamnya sama seperti jus oren segar.
Jika cecair adalah jernih ia mungkin telah ditapis (ini tidak bermakna ia tidak mengandungi kebaikan, tetapi sangat kurang)
Terdapat juga serbuk Aloe Vera yang boleh bercampur dengan air tetapi ia adalah lebih baik untuk mencari produk yang semula jadi,tulen dan dipatenkan. Ini kerana aloe vera yang telah melalui beberapa proses seperti dipanaskan dengan suhu yang tinggi boleh memusnahkan nutrient-nutrien berfaedah didalamnya.

Q: Berapa lamakah untuk saya melihat kesan selepas meminum aloe vera?
A: Ini bergantung kepada tahap kesihatan seseorang. Setiap orang mempunyai tahap kesihatan dan antibody yang berbeza,oleh itu tempoh masa untuk melihat kesan juga akan berbeza. Secara umumnya ia adalah disyorkan bahawa anda secara beransur-ansur meningkatkan kuantiti aloe vera yang diambil sehingga anda berasa beberapa manfaat, kemudian anda secara beransur-ansur boleh mengurangkan jumlah sehingga anda mencapai tahap keseimbangan.
Sebagai contoh jika anda mempunyai artritis selama 10 tahun anda mungkin perlu untuk minum Aloe Vera selama 10 bulan sebelum anda melihat kesan.

Q: Berapa banyak kuantiti aloe vera perlu saya minum?
A: Kuantiti aloe vera bergantung kepada sebab anda meminum aloe vera. Biasanya adalah:
1. Kesihatan umum – sekiranya anda tidak mempunyai sebarang masalah kesihatan,disarankan 30-50 ml sahaja sehari.
2. merawat pelbagai penyakit-untuk merawat penyakit anda perlu mencuba 30-50 ml,dan meningkatkan kuantiti secara beransur-ansur sehingga dapat melihat kesan pada penyakit.

Q: Apakah beza aloe vera jus dan aloe vera gel?
A: Jus Aloe Vera adalah diperbuat daripada bahagian yang pahit daun yang dikenali sebagai Aloe Latex. Aloe Latex mempunyai khasiat yang sangat sedikit berbanding bahagian lain aloe vera.
Aloe Vera Gel pula diperbuat daripada 'gel' dalaman daun yang mempunyai khasiat tertinggi di dalam aloe vera.
Sesetengah pihak mendakwa jus aloe vera mereka adalah aloe vera gel dengan menambah pemekat dan akan kelihatan seolah-olah gel.

Untuk keterangan lanjut : sms/whatsapp/ telegram 014 8466814