Pages

Wednesday 13 June 2012

Cara Membersihkan Muka dengan Betul...




Langkah 1. Cuci Tangan

Ingat cuci tangan sebelum membersihkan muka, memegang make up atau memegang wajah. Ini kerana, tanpa kita sedari, sebenarnya banyak bakteria yang terdapat di tangan kita. jika tidak dibersihkan, bakteria dan kotoran tersebut akan berpindah ke wajah anda. Sebaik-baiknya gunakan sabun antibakteria dan cuci tangan dengan air suam.
Langkah 2. Ikat Rambut Anda

Dengan mengikat rambut, selain muka mudah dibersihkan, wajah anda juga akan terhindar dari kotoran yang ada pada rambut.
Langkah 3. Bersihkan Makeup

Jika anda mengenakan make up, bersihkan dahulu dengan menggunakan makeup remover sebelum mencuci muka supaya product penjagaan muka boleh bertindak dengan lebih effective. 
Langkah 4. Basahkan Muka

Percikkan sedikit air suam ke wajah agar pori-pori lebih terbuka. Dengan itu, produk penjagaan muka dapat meresap ke wajah dengan lebih berkesan.
Langkah 5. Menggunakan pencuci muka (ehem..ehem mestilah Everlynn Deep Cleansing Foam)





Letak sedikit pembersih muka di telapak tangan atau sponge. Gosokkan di telapak tangan dan sapu secara lembut dengan menggunakan jari-jari tangan atau sponge ke seluruh wajah bermula dari dahi, hidung, pipi, dagu dan leher. Lakukan pergerakkan memutar pada wajah selama beberapa minit.

Biarkan formula pencuci muka meresap selama beberapa minit ( 1-2 minit ).
Langkah 6. Membilas

Basuh muka dengan air beberapa kali sehingga sisa-sisa sabun hilang di wajah. Gunakan air sejuk agar pori-pori tertutup dan melancarkan peraliran darah. Keringkan wajah dengan tuala bersih
Langkah 7. Gunakan Toner ( Everlynn Deep Hydration Refreshing toner)


Bagi anda yang memiliki wajah berminyak, sangat disarankan menggunakan face toner setelah mencuci muka. Toner berfungsi membersihkan sisa makeup, kotoran dan minyak yang mungkin masih tertinggal meskipun telah dicuci dengan sabun muka. Toner juga berfungsi mengecilkan pori, menghilangkan minyak dan menjernihkan kulit. Sapukan toner secukupnya ke wajah dengan kapas.
Langkah 8. Lembapkan Kulit

Pakai Everlynn Day Cream pada waktu siang dan Everlynn Multiperfection Cream (atau Everlynn Collagen Serum)  waktu malam pada wajah setelah selesai membersihkan wajah supaya kelembapan kulit muka terjaga. 






ehem....sesiapa yang berminat untuk mencuba produk Everlynn yang tengah hot di pasaran sekarang, boleh contact saya


EVERLYNN - SKINCARE THAT CARES FOR YOUR SKIN
grab now....contact me for more info 
nur hidayah : 014-8466814
emel: nurbeautyforever@gmail.com
postage available and COD in KUANTAN






1 comment:

  1. thanks ya, isi artikelnya keren.
    bisa bantu untuk menyelesaikan tugas saya..
    oya Gan klo ada kesempatan silakan mampir ke lapak sy yang jualan kaos kaki muslimah berkualitas dan banyak pilihannya..
    Trims :)

    ReplyDelete