Pages

Thursday 14 April 2016

SELAMAT TINGGAL TOKSIN

ADAKAH DETOKS BENAR-BENAR PERLU?

Jawapan pendeknya, ialah YA. Kepelbagaian toksin yang kita hadapi setiap hari menyukarkan usaha badan untuk menyahtoksik / detoksifikasi , yang seterusnya menyebabkan badan lebih terdedah kepada penyakit dan ketidakseimbangan hormon.

Toksin mengganggu metabolisme badan. Toksin juga mengganggu sistem detoksifikasi hati dan buah ginjal kita, menggalakkan rintangan insulin, mengaktifkan tindak balas tekanan badan, mengganggu fungsi tiroid dan meningkatkan keradangan --- SEMUANYA MENYEBABKAN OBESITI.

Penurunan berat badan menjadi lebih mudah, dan kesannya lebih panjang jika badan anda telah mengumuh toksin-toksin tersebut melalui organ2 berikut :

HATI
* organ detoksifikasi terbesar dan terpenting dalam badan kita. kita makan banyak bahan tidak diingini seperti bahan pengawet tiruan , bahan tambahan dan pewarna. Toksin2 berbahaya ini adalah toksin larut lemak yang mesti dineutralkan oleh hati, justeru menjadi toksin larut air dan dikumuhkan melalui buah pinggang atau usus.


USUS BESAR (KOLON)
*kolon bertanggunjawab untuk mengumuhkan toksin dari badan dan menyuburkan badan. sesetengah nutrien diserap dikolon. Jadi jika badan anda menyimpan banyak toksin ia akan melekat pada dinding kolon seterusnya menyukarkan penyerapan nutrien tersebut.


BUAH PINGGANG
* Buah pinggang bertanggungjawab menapis bahan buangan dan toksin larut air dari darah dan mengumuhkan bahan buangan melalui air kencing. Air adalah penting untuk membantu buah pinggang melakukan tugasnya..jadi meminum air yang mencukupi semasa detoksifikasi adalah penting.


KULIT
* kulit adalah organ terbesar badan dan dan barisan pertama pertahanan badan. tugasnya adalah mengawal atur suhu badan dan mengumuhkan toksin melalui kelenjar peluh..


TANDA-TANDA ANDA PERLU DETOKS
1) Fungsi hati yang lembap- tidak bertoleransi dengan alkohol dan makanan berlemak.
2) Masalah sistem pencernaan - sembelit, rasa mual, buasir dan kembung perut
3) Selalu keletihan
4) pening kepala
5) senang marah
6) masalah kulit cth jerawat
7) sindrom pra haid
8) kolestrol tinggi
9) insomnia
10) Keinginan makan makanan bergula dan berlemak

FOREVER LIVING PRODUCTS TELAH MENGADAKAN PROGRAM KHAS DETOKS YANG MENGAMBIL MASA SELAMA 9 HARI UNTUK DIIKUTI BERTUJUAN MEMBUANG TOKSIN. PROGRAM TERSEBUT DIPANGGIL CLEAN 9 DETOKS PROGRAM


                                   
                                 










INFO LANJUT : 
WHATSAPP /SMS : 014 8466814 (NUR HIDAYAH)
























No comments:

Post a Comment