Pages

Monday 7 March 2016

FOREVER ARCTIC SEA - CAMPURAN MINYAK IKAN (OMEGA 3 ) DAN MINYAK ZAITON (OMEGA 9)

Untuk kekal sihat, 2 organ ini kita kene jaga supaya tidak tersumbat.
  • Pertama: Usus kene bersih
  • Kedua: Saluran darah kene lancar

Untuk cuci usus, boleh amalkan Forever Aloe Vera Gel setiap hari. Tapi kali ni bukan saya nak bercerita pasal Forever Aloe Vera Gel

Ini kali, saya nak kongsi pula pasal Forever Arctic Sea. Bagaimana Forever Arctic Sea ini dapat membantu:
  • Melancarkan saluran darah.
  • Mencegah kolestrol jahat (LDL) pada saluran darah.
  • Menurunkan berat badan.
  • Orang yang menghadapi sakit jantung.
  • Orang yang mengalami strok.
  • Orang yang mengalami tekanan darah tinggi.
  • Meninggikan tahap kecerdasan otak.
  • Mencantikkan kulit .
  • Mencerahkan penglihatan. 

Forever Arctic Sea: Minyak Ikan (Omega 3) + Minyak Zaitun (Omega 9) + Vitamin E Terbaik Dunia

Adakah badan kita memerlukan kolestrol

Ya badan kita memang memerlukan kolestrol tapi kolestrol yang baik (HDL) bukan kolestrol jahat (LDL). Tapi malangnya badan kita tidak dapat menghasilkan kolestrol yang baik (HDL) ni dalam jumlah yang mencukupi. 

Jadi dari mana kita nak dapatkan kolestrol yang baik (HDL) ni? 

Kita boleh dapatkan kolestrol baik (HDL) dari makanan kita seperti daging, telur dan produk tenusu. Bagi bayi, ia boleh dapatkan kolestrol yang baik (EPA dan DHA) ini daripada susu ibu. Indahnya Islam kerana menganjurkan ibu untuk menyusukan anak selama 2 tahun. Tapi dalam gaya moden hidup sekarang ni, nak dapat makanan yang berkhasiat sesuai dengan kadar keperluan kolestrol yang baik (HDL) harian adalah sangat susah. Sebab itu Forever Living Products memudahkan hidup kita dengan adanya produk Forever Arctic Sea ni.

Apa dia Forever Arctic Sea ni? 

Forever Arctic Sea ni adalah softgel campuran Minyak Ikan (Omega 3) dan Minyak Zaitun (Omega 9)yang telah dipatenkan/dihakcipta oleh Syarikat Forever Living. Jadi anda tidak akan dapat jumpa satu produk pun di pasaran luar sana yang ada campuran Omega 3 dan Omega 9 dalam satu softgel. Dan yang paling penting juga, ia mempunyai Vitamin E yang baik untuk kulit dan bebas mercury.

Kenapa ia dinamakan Arctic Sea? Kenapa tak letak nama Omega Shields ke? OhMekGaga ke? OhMaiGad ke? Kenapa amik nama laut? 

Untuk pengetahuan anda, nama Arctic Sea diambil kerana Minyak Ikan (Omega 3) yang digunakan adalah diambil dari ikan daripada Laut Antartika

Laut Sejuk Antartika
Kenapa nak guna ikan daripada Laut Artartika? Ikan kat Laut China Selatan tak boleh guna ke? 

Ini kerana Laut Antartika adalah bersuhu sejuk, bebas daripada pencemaran dan juga bebas mercury.Seperti yang kita maklum, orang yang hidup di sana adalah orang Eskimo dan orang Eskimo rata-ratanya mereka hidup sihat dan bebas daripada penyakit kronik seperti sakit jantung, darah tinggi, strok seperti kita disini. Ini kerana mereka mendapat makanan berkhasiat daripada sumber yang baik walaupun makanan ruji meraka hanyalah ikan dan daging. Jadi mesti ada rahsia daripada makanan yang orang Eskimo ni makan yang dapat mengekalkan kesihatan badan mereka.

Orang Eskimo Sedang Layan Memancing Ikan
Kita di Malaysia, rata-ratanya makanan kita adalah tinggi kolestrol dan berlemak. Contohnya pagi-pagi lagi kita dah menghadap roti canai, nasi lemak, ayam goreng, telur goreng, sambal goreng, dll. Belum cerita lunch, tea-time, dinner dan supper. 

Jadi mana lemak-lemak dan kolestrol ni pegi? Adakah ia keluar bersama-sama dengan najis kita?

Bagi orang yang jarang melakukan senaman, lemak-lemak ini tidak ditukarkan kepada tenaga. Jadi lemak-lemak ini akan duduk menempel di bawah lapisan kulit perut. Itu yang selalu kita lihat ada orang lelaki yang dah macam 10 bulan mengandung tapi masih belum deliver lagi. Ada orang pompuan yang belum kawen lagi tapi badan dah macam 5 bulan mengandung.. (hehe.. maafkan saya kalau terasa…tapi inilah realitinya)…..

Apabila lemak ini semakin tepu, ia akan bertukar menjadi kolestrol jahat (LDL). Setelah menjadikolestrol jahat (LDL), ia tidak lagi menempel di bawah lapisan perut. Sebalik nya kolestrol jahat (LDL) ini akan masuk ke dalam saluran darah kita. Lebih dahsyat lagi, kolestrol jahat (LDL) ini akan menempel pada dinding saluran darah kita pula sehingga menjadikan ia semakin sempit dan sempit.Selalunya orang yang berbadan gemuk akan mengalami masalah kandungan kolestrol yang sangat tinggi dan jangan sangka pula orang yang aktif bersukan atau badan kurus tiada kandungan kolestrol yang tinggi. Ada juga atlet atau pemain bola sepak yang mati ketika mereka tengah bersukan kerana sakit jantung. Ini kerana kandungan kolestrol dalam badan mereka adalah tinggi. 

Apa akan jadi bila saluran darah kita semakin sempit dan sempit? Sebelum kita pergi jauh, meh kita kaji apa fungsi saluran darah.

Fungsi saluran darah adalah untuk:
  • Membekalkan nutrien yang diperlukan oleh sistem badan (seperti sistem pernafasan, sistem perkumuhan, sistem peranakan, dll) dan juga organ badan (seperti jantung, hati, pankreas, dll).
  • Membekalkan oksigen kepada organ badan.

Bila saluran darah kita semakin sempit:
  • Nutrien tak dapat dibekalkan ke sistem dan organ badan dengan baik di mana menyebabkan imun badan kita semakin lemah. Bila semakin lemah, kita mudah diserang penyakit.
  • Oksigen tak dapat dibekalkan ke sistem dan organ badan. Kalau oksigen tak sampai ke jantung? maka boleh standby untuk kene sakit jantung. Kalau okisgen tak sampai ke otak? maka boleh standby untuk kene strok.

Dari Kiri ke Kanan: Saluran Darah yang Normal ke Saluran Darah yang Tidak Normal. Tidak Normal kerana Kolestrol Jahat (LDL) Menempel di Permukaan Saluran Darah.

Apa fungsi Minyak Ikan (Omega 3) dan Minyak Zaitun (Omega 9) yang sangat power yang boleh membantu kita dalam masalah ini? 

Untuk pengetahuan anda:


  • Minyak Ikan (Omega 3) mampu untuk melarutkan kolestrol-kolestrol jahat (LDL) yang menempel di permukaan saluran darah kita; dan 
  • Minyak Zaitun (Omega 9) pula dapat menembusi ke dalam lapisan kolestrol-kolestrol jahat (LDL) yang paling dalam/bawah ini (yang menempel di saluran darah kita) dan merungkaikan ia dari dalam/bawah.

Jadi apabila kita mengamalkan Forever Arctic Sea ini setiap hari, InsyaAllah kolestrol-kolestrol jahat (LDL) yang menempel dan menyempitkan saluran darah kita ini akan semakin berkurangan. Mudah-mudahan dengan izin Allah Taala akan terus hilang. Berat badan anda pun akan semakin berkurangdari berat badan semasa. 

HARGA : RM118
HARGA MEMBER : DISKAUN 15%
HARGA VIP : DISKAUN 35%

SEKIRANYA BERMINAT BOLEH TERUS HUBUNGI SAYA 
WHATSAPP : 0148466814 (NUR HIDAYAH)

PSSTTTTT....PROMOSI UNTUK KEAHLIAN..HANYA RM45. HARGA ASAL UNTUK JADI AHLI RM90. SAH SEHINGGA 31 MAC 2016

JOM KITA LIHAT DEMO KEBERKESANAN ARCTIC SEA =)



credit to : sihatnote

No comments:

Post a Comment